marți, 27 septembrie 2016

Untul - unul din cele mai hrănitoare alimente.





               Nu văd mic dejun fară pâine prăjită, unt și gem, iar asta e o regulă din copilărie. Bunicii mi-au oferit dimineți de poveste cu ceai făcut din plante crescute natural în grădina din spatele casei, cu unt de casă, cu gem și pâine de casă prăjită. La rândul meu am dobândit acest obicei și nu aș putea sări peste. 

                 Pe lângă faptul că este un aliment gustos și flexibil e și sănătos - principala Vitamină care se regășește în unt este Vitamia A, circa 25 grame de unt acoperă 20% din necesarul de Vitamina A al unui adult. Pe lângă Vitamina A, mai conține și Vitamina E, D și K. Toate sunt renumite pentru beneficiile aduse organismului. 


                   Cu ce drag îmi amintesc Sărbătorile de Iarnă când mama făcea prăjituri, tort, diferite dulciuri și untul era nelipsit. Fără nu avea cum să iasă prăjitura, era musai și mare dreptate are mama, dulciurile făcute în casă fără unt de calitate nu ies. Nu de puține ori a străbătut tata magazinele din cartier dupa unt. Despre Kerrygold pot afirma că este untul pe care îl poți întinde pe pâine la 5 minute după ce a fost scos din frigider, îți aduce aminte de untul copilăriei. Iar culoarea sa minunată galben-aurie este dată de Beta-caroten, despre care știm cu toți că previne îmbătrânirea prematură a pielii și reduce efectele negative ale razelor solare. 



                     Fiind Toamnă, balconul e înmiresmat de aer curat, rece. Iubesc diminețile în care mă trezesc la 7, pun ceainicul pe aragaz, pregătesc pâinea, scot din frigider bocanul de dulceață de la mămica și untul de la KerrygoldRomaniaMerg pe balcon, mă așez în fotoliu, pun pătura pufoasă pe genunchi și mă încarc cu energie pozitivă pentru o nouă zi. Senzația este incomparabilă. 


              Cu acest articol răspund la provocarea lansată de Kerrygold Romania, mulțumesc pentru ocazia oferită, de a-mi reaminti clipe minunate din copilărie, petrecută în sânul bunicilor. Închid ochii și parcă simt mirosul prăjiturii Albă ca Zăpada sau Negresă. 
   

Un comentariu: